BFGoodrich ve rekabet

BFGoodrich, 1914 ve 1915 yıllarında efsanevi Indianapolis 500-mil yarışını kazanan ilk lastik üreticisi olması dahil, motor sporlarında gösterdiği üst düzey performansı hızla artırmaya başladı.

Marka aynı zamanda 1972 yılındaki Baja 1000 zaferi gibi başarılarla, arazi disiplinlerinde de önemli bir saygınlık kazandı. Cross country alanındaki bu başarı, 1983 ve 1988 yıllarında Corky ve Scott McMillin isimli yarışçıların SCORE Baja 500’de yakaladığı zaferlerle ve 1999 yılında ilk Kır Rallisi Dünya Kupası şampiyonluğuyla taçlandırıldı. Öte yandan, 1986 ve 2007 yılları arasında Baja 1000’de üst üste 21 şampiyonluk kazanılarak ABD’de arazi yarışlarında bir referans olarak görülmeye başlandı.

BFGoodrich lastiklerinin takılı olduğu Toyota Celica aracıyla, dünyanın en ünlü ve zorlu tırmanma yarışında Yeni Zelandalı pilot Rod Millen’ın 1994 yılındaki başarısı dahil, 1990’lı yıllarda çeşitli disiplinlerde başarıdan başarıya koştu. Marka, Jean-Louis Schlesser ile 1999 yılında Dakar rallisini kazanarak Afrika’ya da giriş yapmış oldu.

Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) Sébastien Loeb’in beş yıl üst üste unvan kazanmayı garantilemesi ve Citroën ve Ford takımlarının Markalar şampiyonasını kazanması ile 2006, BFG’nin spor geçmişinde bir dönüm noktası oldu. BFGoodrich, WRC’de kısa bir sürede (2006-10) herkese açık tüm pilotlar ve markalar klasmanındaki unvanları kazandı. Marka aynı zamanda 2007 yılında IRC’ye katılarak Peugeot ile ilk yılında şampiyonluk yaşadı.

BFGoodrich, yeni milenyumun arefesinde, FIA Kır Rallisi Dünya Kupası ve Dakar’daki başarı ve unvanlarını elinde tutarak kır rallisi alanındaki liderliğini pekiştirdi. BFGoodrich, son yıllarda istatistiklerini korurken, SCORE Baja 1000 ve Dakar’da yeni zaferler kazandı ve 2011 ve 2012 yıllarında Australasian Safarisinde şampiyonluklarına bir yenisini ekledi.

BFGoodrich’in motor sporları alanındaki bugünkü rekoru, çeşitli ABD arazi şampiyonluklarında en az 200 kupayı, 24 Baja 1000 şampiyonluğunu, FIA All-Terrain Ralli Dünya Kupası’nda 10 yıl üst üste kazanılan zaferleri ve son olarak 2012 yılında Stéphane Peterhansel’in Mini ile kazandığı 8 Dakar zaferini içeriyor. Marka, BFGoodrich lastiklerinin toprak, kum, taşlık ve asfalt gibi farklı yüzeylerde ürünlerin çeşitliliğinin ve güvenilirliğinin kanıtlandığı Kuzey Amerika başta olmak üzere çeşitli yerel yarışlarda da halen önemli bir oyuncudur.