km3 jeep big rock

Lastik Basıncı

Asfalt ve Off-Road Sürüş Koşulları için Lastik Basınçlarını Anlayın

FAZLA ŞİŞİRME

Lastikte çok fazla hava olması, lastik sırtının merkezinde erken aşınmaya yol açabilir.

HAVA BASINCI

Lastiğin her bir inç karesinde lastiğin içinden dışarı doğru baskı uygulayan hava miktarı, pound bölü inç kare (psi) veya kilopaskal (kPa) biriminde ifade edilir. Hava Sızdırmaz Sentetik Kauçuk.

Neredeyse sızdırmaz butil kauçuk ile formüle edilen bu malzeme, modern, iç lastiksiz lastiklerde iç lastiğin yerini alır. Zaman içerisinde hava kaybı olabileceğinden lastiklerinizin hava basıncını her ay kontrol edin.

 

LASTİK SOĞUKKEN ŞİŞİRME BASINCI

Lastik sürüşten kaynaklı olarak ısınmadan önce lastikteki  pound bölü inç kare (psi) biriminde ölçülen hava basıncı miktarı.

 

ŞİŞİRME

Lastikleri hava ile şişirme eylemidir.

 

KİLOPASKAL (KPA)

Hava basıncının metrik birimidir. Bir psi, 6,9 kPa’ya eşittir.

 

AZAMİ ŞİŞİRME BASINCI

Lastik soğukken şişirilebileceği azami hava basıncıdır. Bu bilgi lastik yanağında bulunabilir.

PSI

Pound bölü inç karenin kısaltmasıdır. Otomotiv sektöründe lastik basıncı ölçüm birimidir.

YETERSİZ ŞİŞİRME

Lastiğin yolcular ve ek yük ile aracın ağırlığını taşıyabilecek kadar yeterli hava basıncı olmadan kullanılması, lastiğin içinde bileşenlerin bozulacağı kadar ısı oluştuğunda lastiğin bozulmasına yol açabilir.

Off-road lastik basınçları ve lastik ömrünün korunması konusunda aşağıdaki iki noktanın unutulmaması önemlidir:

  1. Isı (aşırı esneme/aşırı yük kaynaklı) lastiğin en büyük düşmanıdır
  2. Yükü taşıyan lastik değil, lastiğin içindeki havadır

Aşırı esnemeden kaynaklanan aşırı sıcaklık sıkışmasından kaçınmak için lastikte yükü taşımaya yetecek kadar hava basıncı olduğundan emin olun.

Çoğu koşulda aracınızı asfalt yollarda ihtiyacınız olduğu kadar lastik basıncıyla off-road sürebilirsiniz. Ancak çekiş gücünün zayıf olduğu koşullarda (örn. kumda), daha iyi kavrama sağlamak için lastik basınçlarını biraz azaltmak yararlı olabilir. Yumuşak araziden geçiş kabiliyetini artırmak için şişirme basınçlarını azaltmak sadece lastiğin yeterli yük taşıma kapasitesini koruduğu zaman uygundur.

Lastik yükü, hız ve basınçlar birbirleriyle ilişkilidir. Yükünüzü korurken basıncı azaltmak istiyorsanız hızınızı azaltmalısınız. Yükü veya hızı azaltmadan basıncı azaltmak, lastikte aşırı sıcaklık sıkışmasına neden olur.

20 psi’den düşük basınçlar, hızın saatte 25 km veya altına düşürüldüğü ve lastiğin uygun yük taşıma kapasitesi bulunduğu off-road sürüşlerde uygundur.

Asfalt yola döner dönmez lastiklerinizi doğru basınca gelecek şekilde tekrar şişirmeyi unutmayınız. Lastikleri kara yolunda kullanıma uygun olarak şişirmemek, aracın yol tutuşunu ciddi ölçüde etkiler ve lastiğin bozulmasına neden olabilir.

*Lütfen dikkat: Size verdiğimiz teknik tavsiye, bize sunduğunuz bilgilere dayanarak sadece öneri amaçlıdır. BFGoodrich, teknik tavsiyemize dayalı kullanımdan kaynaklanan hiçbir hasar için sorumlu ve yükümlü tutulamaz.

LASTİKLERİMİ HANGİ LASTİK BASINCINA KADAR ŞİŞİRMELİYİM?

Araç üreticisi araçları için uygun lastik ebadı ve türünü seçer. Araçların en iyi şekilde çalıştığı lastik şişirme basıncını belirlemek için gerekli testleri gerçekleştirirler. Bu bilgiyi aracın üzerindeki (sürücü kapısının iç kısmında) levhada ve aracınızın kullanıcı el kitabında bulabilirsiniz. Aracınızdaki lastikler orijinal ekipman lastik ile aynı ebatta ise, levhanın üzerinde belirtilen basınçlara kadar şişirebilirsiniz.

Lastiklerin ebadı levhada belirtilen ebattan farklı ise, lütfen basınca ilişkin öneri almak için size en yakın yetkili BFGoodrich bayisi ile iletişime geçin.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı işlevler istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca tarama sırasında olağan dışı davranışlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya güncelleyin/yükleyin.