km3 toyota rim

Lastik Yanağı ve Lastik Ebadı

Lastik Yanağındaki İşaretler Nasıl Okunur

EN-BOY ORANI
Lastiğin yanak yüksekliğinin kesit genişliğine olan ilişkisidir.

DOT İŞARETLERİ
Lastiğin yanağına biçimlendirilen, lastiğin ABD Ulaşım Bakanlığı (DOT) motorlu taşıt güvenlik standartlarına uyduğunu gösteren koddur (lastik tanımlama numaraları). DOT, üretim yerini, lastik ebadını ve üretici kodunu, ayrıca lastiğin üretildiği hafta ve yılı belirten on, on bir veya on iki harf ve/veya numaralar ile takip edilir.

YÜK TAŞIMA KAPASİTESİ
Azami miktarda basınçta lastiğin taşıması onaylanan yükü ifade eder.

YÜK ENDEKSİ
Bir lastiğin yük taşıma kapasitesine karşılık gelecek şekilde lastiğe verilen 0 ile 279 arası bir sayıdır.

DIŞ ÇAP​​​​​​​
Şişirilmiş bir lastiğin hiçbir yük taşımadığı durumda ölçülen çapıdır.

DIŞ GENİŞLİK​​​​​​​
Harfler ve tasarımlar dâhil iki lastik yanağının dış kısmları arasındaki mesafedir.

LASTİK EBADI​​​​​​​
Lastik genişliği, yapı türü, en-boy oranı ve lastikleri ayırt etmek için kullanılan jant ebadının bir kombinasyonudur.

HIZ DEĞERİ​​​​​​​
Belirlenen koşullar altında lastiğin sürüşte kullanılmasının onaylandığı güvenli olan azami hızı ifade eder. Hız değerleri A (en düşük) ile Y (en yüksek) arasında değişir.

LASTİK TANIMI
​​​​​​​
Lastik yanağının üzerinde genişlik, en-boy oranı, jant çapı, yük endeksi ve hız değeri dâhil lastiğin ebadını belirten alfasayısal bir koddur. Çoğu tanım, P-Metrik ölçü birimini kullanır.

LASTİK MARKASI​​​​​​​
Bu, lastiğinizin markası veya üreticisidir.

LASTİK DESEN ADI​​​​​​​
Lastik desen adı, belirli bir lastiğe verilen model veya addır. Bu bilgiler genellikle lastik yanağında, üreticinin adından sonra belirtilir.

LASTİK AŞINMA GÖSTERGESİ​​​​​​​
Lastik aşınma göstergeleri (“aşınma çizgileri”), ana oyukların tabanında eşit aralıklarla bulunur. Lastik aşınma göstergeleri, lastik üzerinde dar ve düz kauçuk şeritler gibi görünür ve o aşınma noktasına ulaşıldığında ortaya çıkar. Bu aşınma çizgilerini görürseniz lastiğiniz aşınmış demektir ve değiştirilmesi gerekir. Lastik diş derinliği 1,6 milimetreye (1,6 mm) indiğinde lastikleri kullanmayı bırakın. Bunu kontrol etmenin basit başka bir yolu ise bozuk para testidir. 1 TL kullanarak lastik oluğunun içine sokun. Paranın üzerindeki halka görünmüyorsa lastikleriniz iyi durumdadır. Halka görünmeye başladıysa lastiklerinizi değiştirme zamanı gelmiştir.

LASTİK TÜRÜ​​​​​​​
Lastik türü, lastiğin uygun olduğu araç türünü belirtir. P, yolcu metriği anlamına gelir. Diğer harfler; hafif ticari araç için “LT”, geçici yedek için “T” ve özel römorklar için “ST”dir. Lastiğiniz üzerinde harf bulunmuyorsa, lastiğinizin ebadı Avrupa “metrik” sistemine göre belirtilmiştir.

LASTİK GENİŞLİĞİ
Lastiğinizin iki yanağı arasındaki genişliktir. Bu örnekte lastik genişliği 225 mm’dir.

LASTİK EN-BOY ORANI​​​​​​​
Lastiğin yanak yüksekliği ve lastik genişliği arasındaki ilişki olan en-boy oranını tanımlar. Bu örnekte lastiğin yanak yüksekliği, genişliğinin %55’i kadardır. Seri ne kadar küçükse lastik yanağı da o kadar kısadır. Bu da virajların daha iyi alınmasını sağlar ancak sürüş daha serttir.

LASTİK YAPISI​​​​​​​
Bu, lastiğinizin “radyal” olan iç yapısıdır. Yoldaki lastiklerin neredeyse çoğu radyal yapıya sahiptir. Bunun anlamı,
lastiklerin içindeki karkas katların tellerinin lastiğin bir yanından diğer yanına kadar doğrudan yayılmasıdır. Kullanılan diğer harfler “konvansiyonel yapı” için D (Diagonal construction) ya da “kuşaklı” için “B” (Belted) olabilir.

LASTİK ÇAPI
​​​​​​​​​​​​​​
Bu sayı (inç değerinde), lastiğin 18 inç çapında bir janta takılmak üzere tasarlanmış olduğunu belirtir.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı işlevler istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca tarama sırasında olağan dışı davranışlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya güncelleyin/yükleyin.
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+