km3 jeep rock repair

Lastik Sorunları

İşte Yaygın Lastik Sorunlarına Bazı Genel Yanıtlar

LASTİKLERİM NEDEN BU KADAR HIZLI AŞINIYOR?

Lastik sırtı aşınması veya ömrü birçok faktöre bağlıdır: sürüş alışkanlıkları ve sürüş tarzı, coğrafi konum, araç türü, lastik türü, aracın ve lastiklerin bakımının nasıl yapıldığı...

Sonuç olarak, lastik ömrünü belirlemek imkansızdır.

Sınırlı Garantimiz, lastiğin ömrü boyunca veya satın alma tarihinden itibaren 2 yıl süreyle işçilik ve malzeme hatalarını kapsar. Aracınızı satın aldığınızda üzerine takılı lastikler için kullanım ömrü garantisi sunmamaktayız.

Lastiklerinizi/aracınızı bölgenizdeki yetkili bir BFGoodrich Bayisine veya otomobil tamircisine kontrol ettirerek hızlı veya düzensiz aşınmaya neden olabilecek mekanik veya bakıma ilişkin bir sorun olup olmadığını belirlemenizi öneririz.

DELİNMELER VE KESİKLER GARANTİ KAPSAMINDA MI?

Garantimiz, lastiğin ömrü boyunca veya 2 yıl süreyle işçilik ve malzeme hatalarını kapsar. Yoldaki tehlikeler, kesikler, delinmeler, kazalar vs. sonucu hasar gören lastikler garanti kapsamında değildir.

LASTİĞİMİN YANAĞINDA BALON VAR. NE YAPMALIYIM?

Lastik yanağındaki balon olması lastiğinizin bir darbe sonucu(çukur, kasis,vb) zemin ve jant arasında kalıp darbe almasıyla gerçekleşen bir hasarın sonucudur.

Bu hasarı alan bir lastik garanti kapsamında değildir. 

Bu hasarın oluşması durumunda bunun aracınızın güvenliğini ciddi ölçüde tehlikeye atabileceği için aracınızı hemen yetkili bir BFGoodrich Bayisine götürmenizi öneririz.

LASTİĞİMİN OMZU BÖLGESİNDE DAHA FAZLA AŞINMASINA NE SEBEP OLUYOR?

Lastik sırtı yanlara oranla merkezde daha hızlı aşınıyorsa, bunun olası nedenleri arasında taşınan yüke göre az şişirme, yetersiz jant genişliği, yanlış kullanma, kontrolden çıktıktan sonra düz aşınma, uygunsuz lastik rotasyonu, agresif hızlanma ve performans lastikleri gibi bazı lastik türleri için yetersiz şişirme yer alır.

Lütfen detaylı bir muayene için yetkili bir BFGoodrich Bayisine danışın.

LASTİKLERİM NEDEN DÜZENSİZ AŞINIYOR?

Bir taraftaki lastik omzu yanındaki yüzeye göre daha hızlı aşınıyorsa, bu ön ve/veya arka rot ayarının bozuk olması (örn. toe veya kamber), gevşemiş veya aşınmış süspansiyon bileşenleri, sert dönüşler, uygunsuz lastik rotasyonu, yanlış kullanım, orta kısmı yüksek yollar veya düzensiz kurulum gibi çok çeşitli koşulların bir sonucu olabilir.

Lütfen detaylı bir muayene için yetkili bir BFGoodrich Bayisine danışın.

ARACIM BİR TARAFA ÇEKİYORSA NE YAPMALIYIM?

Hatalı rot ayarı, yol tutuşunu kötü etkileyebilir. Geçerli kamber, kaster ve toe ayarlarını rot ayarı/lastik bayisi veya araç bayinizden alabileceğiniz bir çıktı ile doğrulayabilirsiniz.

Lastikler eşit bir şekilde aşınıyorsa, rot ayarı doğruysa ve yine de çekme varsa, ön lastiklerin yerleri değiştirilerek (yönü gösteren bir lastik sırtı tasarımı yoksa) çekmenin yönünün değişip değişmediği kontrol edilmelidir.

Bu işlem, yetkili bir otomobil tamircisi veya BFGoodrich Bayisi tarafından yapılmalıdır.

LASTİKLERİMİN TELLERİ GÖRÜNÜYORSA NE YAPMALIYIM?

Karkas malzemesinin sırt oyuklarının veya yarıklarının tabanında görünmesinin nedeni yetersiz şişirme, bozuk rot ayarı, gevşek/aşınmış süspansiyon bileşenleri, sert dönüşler, lastiklerin uygunsuz bir şekilde döndürülmesi, yanlış kullanım, orta kısmı yüksek yollar veya düzensiz kurulum olabilir.

Karkas malzemesi görünüyor ise lastik değiştirilmelidir.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı işlevler istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca tarama sırasında olağan dışı davranışlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya güncelleyin/yükleyin.
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+